"לכו לפריפריה" • "שנים ביזבזנו על חריש, בחדרה הפיתרון"

ישראל פרייא 11 Comment on "לכו לפריפריה" • "שנים ביזבזנו על חריש, בחדרה הפיתרון"
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המסע של "מדברים אקטואליה" ברחבי ההתיישבות החרדית בפריפריה, והחיפוש אחר פיתרונות דיור וקהילה לזוגות הצעירים, נמשך גם הבוקר. והיום, סקרו דוד חכם ובצלאל קאהן את העיר חדרה, שקרבתה הגדולה למרכז מעמידה בספק את השתייכותה לקטגוריית "חרדים לפריפריה".

"במרחק של חצי שעה מבני ברק ושעה מירושלים, ישנו מקום מושלם לאברך החרדי" – אמר בתוכנית הרב בנצי נורדמן, חבר מועצה ומנהל מוסדות בעיר – "כיום יש בקהילה החרדית כ-400 משפחות שנהנים מחיידרים ובתי ספר מצוינים לילדים, וכוללים לאברכים. בעיר יש גם אפשרויות תעסוקה רבות לנשות האברכים, בין היתר בעשרת בתי הספר התורניים שמשוועים למורות איכותיות".

המרא דאתרא הרב ביטון עומד בראשות קהילה ספרדית מפוארת, וישנם בנוסף עוד כמה קהילות נפרדות של בעלי תשובה. "וכולם חיים באחדות נפלאה".

שיטוט בעיר המתפתחת מעלה מחירי דירות הנמוכים רק בכשלושים אחוז מהמרכז, אך סוד הקהילה החרדית טמון במיקום "האיזור החרדי, סביבו הישיבה והכוללים, נמצא בשכונת שלמה שבדרום העיר" -אומר נורדמן- "בשכונה אפשר להשיג דירות טובות בכ – 500.000 ש"ח".

"שנים ביזבזנו על חריש ומתחת ידינו נמצא פיתרון מדהים" ביטא הד"ר משה לייבוביץ -אדריכל מסע ההתיישבות החרדית- את אהדתו הגדולה לעיר וציין את התחבורה הזמינה, והמיקום הנהדר. מעצם היותה גם בקירבה מסוימת למירון, חודרת חדרה עמוק לליבו של הד"ר המאיץ בזוגות צעירים להגיע לעיר.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    זהירות! יש מיעוט צורמני ורדוף זכות קיום המתנכל ומציק לכלל הציבור הנ"ל מתרכזים סביב מוסד לנערי שוליים ומכונה "עץ"
    ראו הוזהרתם אוי לרשע ואוי לשכנו

  2. 10

    בדיוק כמו בבני ברק, ירושלים, מודיעין עלית וכו,,,,,,,,,,,,,בהצלחה

  3. 8

    בחדרה
    לא שמעו עוד על המחלוקת .
    תתפלאו אבל זה עובדה
    אחדות חוצה מגזרים
    בחדרה
    וישר כח
    לבנצי

  4. 6

    נקווה שהדתיים האלו ישארו במאה שערים. אחרת יכפו את הדת הקיצונית שלהם גם על האנשים הנורמלים.

  5. 5

    עובדים עלינו בעיינים. פותחים שם חנויות. בשבת ובתי קולנוע צמודים למתחם החרדי החדש. היישות החילונית בעיר מתחזקת ביחד עם ראש העיר ממפלגת יש עתיד. ראו הוזהרתם!

  6. 4

    חח שטיות.
    חריש עוד חודשיים נכנסים לדירות כ400 משפ' חרדיות ועוד כחצי שנה עוד 300 משפחות ועוד שנה 250 משפחות ואני בניהם.

  7. 3

    לצערנו, עברנו ואנחנו סובלים מהתנכלויות החילוניים, שמשמיעים מוזיקה בשבת קודש לא עלינו בקולי קולות ועושים על האש! ואם מסתכלים אפילו קרה ששלפו הסכין!!!

  8. 2

    אין כמו חריש גם אני קניתי שם רכשו שם כ1000 משפחות חרדים והיום הרב מוצפי שליט"א והרב בעדני שליט"א קבעו מזוזה מרכז רוחני חדש !!!

  9. 1

    בעזרת השם תיבנה בגוש 10047 שכונה חרדית חדשה